fbpx

הרי את מקודשת לי בטבעת רפורמית זו

חתונה רפורמית בשרון

בדיוק כפי שמסגרות משפחתיות ייחודיות מתקבלות כיום יותר בהבנה בארץ, כך גם טקסי החתונות מקבלים ייחודיות משל עצמם, וכך לצד טקסי דת מסורתיים מתייצב סגנון מתקדם של חתונה רפורמית, שבשנים האחרונות בהחלט הפך לנפוץ הרבה יותר.

חתונה רפורמית – אירוע מא' ועד ת'

ההערכות לקראת חתונה רפורמית אינה שונה במידה רבה מההערכות לקראת כל חתונה אחרת, רק הדגשים משתנים. גני אירועים ואולמות מפיקים אירועים כאלה בהתייחסות אישית לדרישות שעולות מצד בני הזוג:

  • חופה, שאפשר להקנות לה גוון קצת שונה ברוח הסגנון המבוקש
  • המלצות לספקים, כמו; צלם, די.ג'י, שירותי הסעדה ועוד, בדגש על הסגנון הרפורמי.
  • רב או רבנית רפורמיים
  • קביעת תוכנית לאירוע – גם כאן מתאפיין חלק מהאירוע בהתאם לרוח של חתונה רפורמית

 

באופן פורמלי – מהי חתונה רפורמית?

לפני שנצלול לתכנון האירוע, חשוב שזוגות שמחליטים להינשא בטקס של חתונה רפורמית יבינו את המשמעות הפורמלית של המונח.

על מנת שיינתן תוקף משפטי לטקס החופה הרפורמית על-ידי בתי המשפט לענייני משפחה נדרש לקיים טקס חופה שבו תתבצע חתימה על שטר הצהרה והתחייבות של שני בני הזוג. תעודה זו יש לשלוח למרכז מעגלי החיים של התנועה הרפורמית.
חשוב לדעת שהאדם שעורך את הטקס, גבר או אישה, חייב להיות בעל הסמכה לאחר שעבר את ההכשרה הנדרשת לכך.

מפיקים אירוע בשרון ברוח רפורמית

אז מהי למעשה חתונה רפורמית, ואיך זה בא לידי ביטוי בגן האירועים? על מנת לענות על שאלה זו יש צורך להבין את מה שעומד מאחורי התפיסה של טקס זה. למעשה מדובר בתפיסה הומניסטית שבה בני הזוג נמצאים במרכז כאשר הם שווים במעמדם, ומתאפשר להם ביטוי עצמי.

מכאן שאירועים של חתונה רפורמית יישאו את המוטיב ההומניסטי בכל אחד ממרכיבי הערב. ההתייחסות הזו צריכה לכלול בראש ובראשונה את הטקס עצמו, שבו יתאפשר למשל לבני הזוג לקדש אחד את השני, לשאת דברים או להכניס כל ממד אחר שיביע את מהות הקשר הזוגי שלהם, ובאופן שיתאים ויהיה נוח עבורם.

מרכיבי האירוע הנוספים

כיוון שמדובר ברוח של חתונה רפורמית, ראוי שכל מרכיבי האירוע יכללו ביטוי ייחודי של הזוגיות. כלומר, אם בני הזוג רוצים לחגוג את הזוגיות שלהם בצורה שונה ולשבור את הקונצנזוס, הם יימצאו דרכים ייחודיות להם ויטביעו את חותמם על הערב או אולי על בוקר החתונה.

השינוי יבוא לידי ביטוי בבחירת תכני האירוע, בבחירת הסגנון המוזיקלי ועד לבחירת שירותי ההסעדה שיכולים להביע את טעמם האישי.